Saturday, February 19, 2011

Minta Jaga Binatang Piliharaan Supaya Tak Menggangu Hak Jiran

Berikut keluhan salah seorang warga VS dalam Blog Ustaz Azhar;

"salam Ustaz,,saya tiada masalah dengan sistem keselamatan di VS ni.malangnya saya menghadapi masalah dengan penghuni (penghuni2??) yang memelihara kucing tetapi dibiarkan berkeliaran.masalah najis kucing adalah masalah di rumah saya yg tidak membela binatang kesayangan nabi tu..sekali 2 boleh dibersihkan,tetapi bila hampir setiap hari terjadi,saya terpaksa mengehadkan pergerakan anak2 di keliling rumah.kalau ustaz boleh bangkitkan isu ni dalam mesyuarat ajk,terima kasih banyak diucapkan."

2 comments:

  1. salam...sebenarnya saya juga menghadapi masalah yg sama bgitu juga dengan jiran2 kiri kanan saya...hari2 pasti ada kucing yg membuang najis di laman rumah kami...yg pling tak suka...kucing itu ialah kucing rumah..sbb ada tanda di lehernya..ada loceng dan berwarna perang tompok2 hitam dan putih..kepada penghuni vila suria yang membela binatang peliharaan tak salah silakaaann..tp sila ajar kucing2 anda untuk membuang najis di litter sand...agak menyusahkan..kerana najis2 kucing ini menyebabkan rumput di laman mati dan bertompok...sila lebih bertanggungjawab...

    ReplyDelete
  2. Salam...saya dah letih nk buang taik kucing berak kat laman rumah.masalah ni tak abis2.Lepas ni kalu saya dapat bukti siapa tuan punya kucing tu saya akan mintak ganti rugi.kalau dpt tangkap kucing tu saya terus jual je.So jiran2 yg bela kucing tu tolong hormat hak jiran anda.anda patut tahu mcm mana nak bela kucing..

    ReplyDelete